Det dramaturgiske arbejde er til for at sikre overensstemmelse mellem idé, koncept, indhold og udtryk. Den gode dramaturg observerer, lytter, spørger, tilpasser og skubber til processen som en insider, uden at påtvinge værket eller den enkelte kunstner noget.
Som dramaturg kan jeg indgå i hele processen – fra idé til research, prøveforløb og frem til afvikling – eller jeg kan hentes ind som ekstern konsulent undervejs, alt efter hvad den enkelte proces kræver.
Anmelderne siger:
“BLACKOUT! lever til fulde op til den på forhånd givne målsætning. Med top-professionalisme på hele linjen har Mute Comp Physical Theatre fået skruet en forestilling sammen, som skaber stærke stemningsbilleder og stof til eftertanke” – Gaffa om “Blackout”, Mute Comp. Physical Theatre.
“Yderst underholdende … Det sprudler af liv i brædde-cafeen i country & western-stil fyldt med skøre og skæve eksistenser… Man overgiver sig til livskraften” – Vibeke Wern, Berlingske om “Big Wheel Café”, Neander Teater.
”Forestillingens store force ligger derfor ikke mindst i den tvetydige måde, hvorpå hele denne iscenesættelseskultur præsenteres […] Det er en svær balancegang, men den lykkes til den helt store guldmedalje for holdet bag Cover Up” – Nana Goul, Weekendavisen om “Cover up”, Kassandra Production.
“et malende og legende let resultat. De forskellige medvirkendes funktioner har lige vægt og går på poetisk vis op i en højere enhed. Resultatet er en forestilling på topprofessionelt niveau” – Statens Kunstfond om ”Grasping the Floor with the Back of my Head”, Mute Comp. Physical Theatre.